Doorgaan naar hoofdcontent

Weer terug van vakantie...

Het is al een tijdje stil op mijn blog, en dat heeft een hele leuke reden: we waren een tijdje met vakantie in ons geliefde land Oostenrijk!

We hebben het zo fijn gehad en weer heel veel nieuwe herinneringen gemaakt om voor altijd in een doosje te bewaren. 

Ondanks de Corona-toestanden zijn we zo blij dat we gewoon op vakantie zijn gegaan. Sámen zijn en echt aandacht voor elkaar en voor de jongens hebben.

Soms lijken herinneringen in de loop van de tijd te vervagen en dan is het fijn dat er tijdens deze vakantie aardig wat foto's zijn gemaakt. Ik ben voornemens om van deze foto's een mooie selectie te gaan maken en een reisverslag van te schrijven op mijn blog. Daar ga ik binnenkort mee beginnen, want ik heb gewoon nog een week vakantie, joehoe!

Het is echter gewoon zo jammer dat het verschrikkelijk heet is in Nederland. Je kan bijna niks anders doen dan binnen verkoeling zoeken en het vooral heel rustig aan gaan doen. Voor sommigen IS dat ook vakantie, voor mij echter niet.

In de hoop dat het vanochtend wat koeler zou zijn, stonden we in alle vroegte al in de tuin om de mouwen (die er nu natuurlijk niet zijn :-)) op te gaan stropen en hebben we vooral het onkruid verwijderd en de mooie klimmer de Wingerd dat rijkelijk over de schutting groeit, maar eens flink gekortwiekt. Dit soort is eigenlijk net onkruid: het doet het altijd en vergaat niet ;-)

Ik zag gisteren gelijk al bij thuiskomst dat een paar planten in de tuin het niet hebben overleefd, en hop, toog ik naar mijn favoriete winkel, de Intratuin, om een paar inkopen te doen. Ik kom echter altijd met méér thuis dan aanvankelijk de bedoeling is. Maar geen zorgen, ik weet er altijd wel een plekje voor te vinden!

Omdat we nu met deze hitte meer binnen zitten dan buiten, vond ik het ook wel tijd voor een nieuw bosje bloemen. Niet te groot dit keer, want met een temperatuur van 27 graden binnen blijft een gemiddelde bos niet lang staan helaas.

Twee stuks riet en een heerlijk ruikende bloemstengel rijker en maar €2,50 armer, stond ik even later in de keuken dit tafereeltje te schikken in simpel glaswerk dat ik uit de servieskast heb getoverd. Wie wat bewaard, die heeft wat! 

Dit schedeltje is niet echt, maar ben er wel heel zuinig op. Deze lijkt toch gewoon wel echt? Eerder stond deze veilig in een stolp, maar helaas is deze laatst gesneuveld toen één van onze katten in een dolle bui per ongeluk de stolp heeft omgekukeld. Zó zonde! In deze weckpot staat deze een stuk veiliger denk ik maar zo.

Dit schattige item doet me altijd aan een Marokkaanse theepot denken, maar schijn bedriegt: dit potje is echt heel klein, ik schat dat deze nog geen 15 cm hoog is. Ik heb geen idee hoe ik hieraan gekomen ben. Misschien dat ik deze van mijn moeder heb gekregen en dat zij deze weer van mijn oma heeft gehad? Hoe dan ook: deze vind ik prima kleuren bij het glaswerk. Alles lijkt op te lichten door de 'ingebouwde spiegel' van het dienblad. Gewoon bij de Action te koop voor bijna niks :-)


Hier kunnen ze het binnen wel een tijdje volhouden, vermoed ik. Riet doet het altijd wel en anders laat ik ze drogen.


En deze lieverd denkt daar volgens mij precies zo over. Al zowat de halve dag ligt Sproet trouw op mijn schoot. Wel wat warmpjes, maar ach, dat hebben we er maar voor over!

Reacties

  1. Ben benieuwd naar de foto's van Oostenrijk, ik ben ook fan en dit jaar gewoon in Nederland gebleven. Dus kom maar op. Leuk tafereeltje op je tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn inderdaad veel mensen gewoon thuis gebleven! Gelukkig konden wij wel gewoon weg. Maar hier zal ik wat meer over vertellen in de volgende post :-)

      Verwijderen
  2. Wat zal Sproet blij zijn dat zijn/haar baasjes weer thuis zijn. Met de vele gemaakte foto's kunnen jullie de mooie vakantieherinneringen goed vasthouden en lang nagenieten van de heerlijke vakantie. Na een vakantieperiode, en dan ook nog met dit warme weer, kan het haast niet anders dan dat er planten het loodje leggen. Fijn dat de intratuin dan nog genoeg voorraad heeft. Het tafereeltje met de bloemen en andere spulletjes staat leuk! Fijne vakantieweek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, erg jammer dat een paar planten (vooral in pot) het niet overleefd hebben. Duidelijk uitgedroogd ook. En inderdaad, de Intratuin heeft altijd wel wat leuks! :-)

      Verwijderen
  3. Sproet is blij dat je erweer bent....heerlijk toch ?....nou welkom thuis....liefs hou je rustig met deze warmte...al knap dat je naar een tuincentrum gaat hoor!!....liefs Ria 💕🍀💕

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Ria, ik was wel aardig gaar toen ik weer thuis was. Ben echt fan van de ventilator! Heerlijk tijdens deze dagen!

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie hebt achtergelaten, dank je wel!

Tot de volgende keer!

Populaire posts van deze blog

Een wandeling alleen, maar niet eenzaam...

  Afgelopen vrijdag ben ik weer eens alleen gaan wandelen. Dit keer ga ik voor klompenpad Beekweidenpad in Voorst. Navigatie aan in de auto, en al rijdend kom ik uiteindelijk in de buurt van Apeldoorn aan. Al gauw wordt het me duidelijk: ik ben verkeerd genavigeerd. Google Maps op mijn telefoon is wat duidelijker: ik moet nog ruim 20 minuten rijden voordat ik op de plaats van bestemming ben. Verdorie, wat nu? Ik rij een stukje terug, tuur vanuit mijn ooghoeken en zie het welbekende klompenpaden-bordje! Ik stap uit en de kleine lettertjes op het bordje vertellen me dat dit om het Woldermarkerpad gaat. Nooit van gehoord. My best friend Google vertelt me dat dit pad 7 kilometer is. Hmmm... voor vandaag vind ik deze te kort, zeker als je bedenkt dat het eerdergenoemde Beekweidenpad 16 kilometer is. Ik kijk nog even verder op mijn telefoon en zie dat de start van het Avervoorderpad 8 minuten verderop rijden is. Ik besluit hierheen te gaan rijden, zeker als ik ontdek dat de route 13 kilomete

Trapkast annex computerkast

Een echte kast is het natuurlijk niet, de ruimte die nu eindelijk klaar is. Voorheen was het een provisiekast, zo'n kast onder de trap die je veel ziet in (nieuwbouw)huizen. Toen we hier in 2000 heen verhuisden, zag ik al dat zo'n kast goed te gebruiken is om je computer neer te zetten en je administratie bij te houden. Al die tijd heeft de computer hier goed dienst gedaan, maar ik was de kleur op de gestuukte muur een beetje zat. Ik wilde wat anders. En laat deze ruimte nu een ware metamorfose hebben ondergaan! Kijken jullie even mee? Tijdens de donkere uurtjes... Over de Charles Eames stoel ligt een heerlijk warm schapenvacht... Een mooie bureaulamp van Ikea doet nu dienst als wandlamp. De zware steen die in de voet van de lamp zat hebben we verwijderd. Daarna de snoer korter geknipt en in de voet verwerkt, waarna Marcel gaten in de voet geboord heeft, zodat de lamp simpel op te hangen was. Zeg nou zelf, zo'n aparte lamp zie je toch nergens? En het leuke is:

Tafelkleedhangers

Met deze straffe wind is het geen overbodige luxe om tafelhangers aan je tafelkleed te hebben hangen. Maar... als je die niet in huis hebt, dán wordt het een ander verhaal! Dus bedacht ik zelf wat. Met Stijn zocht ik in de tuin naar de mooiste steentjes en bond er zwart-wit lint omheen. Dat lint had ik nog ergens liggen (wie bewaart heeft wat!). Met een perforator gaatjes gemaakt in het tafelkleed en de steentjes eraan vastgebonden. Wat een toeval, hé... het lint en het tafelkleed lijken voor elkaar gemaakt te zijn! Ik denk dat jullie je wel voor kunnen stellen dat ik met zoiets simpels héél blij ben! Tijdens het fotograferen ontdekte ik onder de tuintafel een schattig groepje Lelietje-der-Dalen.  Alleen helaas wel zonder bloemetjes... Maar ook zonder, zie ik de schoonheid wel in!