Doorgaan naar hoofdcontent

Zonnestralen...


Vanmorgen om half 8 scheen de zon zó uitbundig naar binnen, dat ik mijn camera erbij móest pakken!


De tulpen die ik zaterdag gekocht had móest ik vastleggen.
Prachtig hoe de gele knoppen op lijken te lichten...


Zaten ze zaterdag nog vol in de knop, het uitkomen gaat nu echt hard.
Soms gaat dat me té hard, en dat vind ik zo jammer.
Op dagen dat we werken zet ik tulpen dan ook altijd in een donker hoekje van ons huis, zodat we er veel langer plezier van hebben.


Zodra we weer thuiskomen, zet ik ze wel weer op hun plek ;-)
Zo heb je er echt veel langer plezier van...


Een deel van de bos tulpen staat in een oude weckpot die ik een paar weken geleden had gewonnen met een give-away van Clarieke van het blog Woonhuis nr. 2. 
Dit deed ze in samenwerking met Marjolijn van woonwinkel Lijn 10 Style by me.
Ben er nog elke dag superblij mee!
De gipsen kandelaar maakte Kirsten van het blog Het Raadhuis 1890 voor mij.
Voor degenen die de blogs niet kennen:
neem eens een kijkje, het is zeker de moeite waard.


Met het zonnetje in huis kan je prachtige foto's maken door de mooie schaduwspelen.
Wat wel weer jammer is, dat je door al die zonnestralen het vuil op de ramen zo goed te zien is.
Dus... pak ik voor nu de emmer met sop tevoorschijn en ga ik lekker de ramen zemen buiten.
Zonnestralen vangen... zowel binnen als buiten niet bepaald een straf...

De zon die de bloem volgt, doet dat ook op een bewolkte dag
Robert Leighton




Reacties

  1. Heerlijk hier ook hoor !!..ik ga ook gauw wat doen des te eerder ben ik klaar en kan ik ervan gaan genieten !!...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marjolijn,
    Wat een genieten dan, he?
    Kan het helemaal met je meevoelen.
    Prachtige foto's!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige post weer. Ik moet eigenlijk ook mijn ramen lappen, maar nog geen tijd voor gehad, lekker aan de freubel hier..! Succes met ramen lappen en geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had ze gezeemd, maar zie dat Guus weer heeft staan 'neuzen' voor het raam. Die zonnestralen toch ook :) Geniet van je maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je verhaal herken ik wel over je tulpen. Ik doe dat zelfs als we hier s'avonds de houtkachel aan hebben. Ze even op een koelere plaats te zetten. Wat je ook nog kan doen is ong 1 cm onder de bloem met een spelt doorheen steken, zo blijven de bloemen mooie rechtop staan en hangen ze niet in de loop van een paar dagen over de talen. Want tulpen groeien je de vaas uit ;-)
    Ook hier heerlijk weer, ik ga zo de tuin weer in.
    Succes met je ramen, maar die zullen zo onderhand wel klaar zijn!

    Fijne week weer
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De zon heeft weer mooie plaatjes opgeleverd. Ik was vanmorgen al op tijd in de tuin, maar vond het best nog fris hoor. En jouw ramen zijn weer heerlijk schoon. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lente!!!
    En zie ik nu goed dat jullie geen plinten langs de muur hebben??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zonnestraaltjes die naar binnen schijnen hebben voor- en nadelen. Het nadeel is dat ik er regelmatig op gewezen word, dat ik met de stofzuiger aan de slag moet. Met twee dochters die vaak aan hun lang haren lopen te plukken, zie je al snel iets liggen.

    Maar in combinatie met jouw gele tulpen krijg je er een echt lentegevoel van :-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marjolijn,
    Inderdaad heerlijk zonnig, zowel binnen als buiten. Wat staat dat vrolijk en gezellig, die knalgele tulpen. Jammer ja, dat ze altijd zo snel gaan, donker en koel wegzetten lijkt me dan ook een heel goed plan, dank je voor deze tip.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie frisse post. En tulpen groeien inderdaad soms te hard.
    Die laatste foto is heel mooi, of komt dat door dat mooie leren jasje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je zo blij bent met de weckpot! Het staat prachtig! En lief dat je een linkje naar mijn blog noemt :)
    Liefs, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto´s, altijd genieten, mooie tulpen!! Die roepen echt om een foto he ;)
    Mag ik je nog een tip geven? Je doet eigenlijk teveel water bij de tulpen, een klein laagje van ongeveer 2 cm water is echt genoeg! tGeeft niet als ze een halve dag zonder water staan. Hoe meer ze te drinken hebben, hoe harder ze groeien! En ja, een sneetje onder hun koppie in het steeltje blijft hij mooi rechtop staan, maar hangend vind ik ze ook mooi....
    Zo kan je nog langer van je tulpjes genieten ;) Fijne week!
    Groetjes Lies van Theemutsss

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hartstikke mooi! En wat een slimme tip om bloemen als je niet thuis bent op een donkere plek te zetten. Dat ga ik ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo heerlijk die zon, ik werd vanmorgen wakker van de zon op mijn gezicht, zo fijn!! En inderdaad laat de zon ook zien hoe schoon je ramen zijn of niet.. en stof.. ook al dacht je dat net weggehaald te hebben..
    Wat staan je tulpen mooi, zo lekker fris en zonnig!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een idee, om de tulpen donker weg te zetten als je aan het werk bent! dan heb je er idd meer plezier van!
    Mooi vast gelegd!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk als de zon zo naar binnen schijnt!!
    Geniet van je mooie tulpen! Heb je een berichtje via FB gestuurd :-)

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi hoor! Je wit/grijze inrichting en dan dat vleugje geel van de tulpen. Het geeft een prachtig sfeertje. Less is more.Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige foto's (en leuk dat je mij noemt :) Ik ben al een tijdje niet meer echt bezig geweest met m;n blog dus deze week er maar weer eens voor gaan zitten...soms lukt het gewoon niet.
    Liefs
    Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk de lente, ik kan er zo van genieten! Liefs, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat jammer dat je niet meer regelmatig post. Je hebt altijd zulke prachtige foto's van een geweldig interieur waar ik veel inspiratie uit haal. Hopelijk post je snel wel weer wat en gaat het goed met je,

    Groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alles goed met jullie?

    Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik mis je in blogland! Hoe is het?

    groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jammer, maar ik zie dat het hier muisstil is. Ik ben zelf geen blogger maar ik keek bijna dagelijks naar jouw berichtjes hier. Ik genoot van de 'mooiheid' van jouw interieur. Kan ik je misschien volgen via een andere blog? Hoop dat alles goed is met jou en je gezin. Vele groetjes. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Rita, het is inderdaad stil hier. Vond het toch wat te bewerkelijk. Het is best druk en met Facebook erbij is dat best tijdrovend. Mss kan je me anders op Facebook volgen?
      Als je dat zou willen? Heel soms komt daar een interieurfoto op 😉

      Groetjes, Marjolijn

      Verwijderen
  24. Wat een mooie foto's en bloemen zeg! Geniet van dit zonnetje.. heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat erg,ik zie jouw berichtje nu pas! Komt omdat ik misschien weer ga beginnen met bloggen na jaren hier stil te zijn geweest. Ik heb het fotograferen weer opgepakt en weer zin om te stylen e.d. Het wordt misschien ook een soort lifestyle website. Vind zoveel dingen leuk 😊
      Heel hartelijk dank voor je reactie, heel lief!
      Hopelijk lees je dit!

      Lieve groet,
      Marjolijn

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie hebt achtergelaten, dank je wel!

Tot de volgende keer!

Populaire posts van deze blog

Een wandeling alleen, maar niet eenzaam...

  Afgelopen vrijdag ben ik weer eens alleen gaan wandelen. Dit keer ga ik voor klompenpad Beekweidenpad in Voorst. Navigatie aan in de auto, en al rijdend kom ik uiteindelijk in de buurt van Apeldoorn aan. Al gauw wordt het me duidelijk: ik ben verkeerd genavigeerd. Google Maps op mijn telefoon is wat duidelijker: ik moet nog ruim 20 minuten rijden voordat ik op de plaats van bestemming ben. Verdorie, wat nu? Ik rij een stukje terug, tuur vanuit mijn ooghoeken en zie het welbekende klompenpaden-bordje! Ik stap uit en de kleine lettertjes op het bordje vertellen me dat dit om het Woldermarkerpad gaat. Nooit van gehoord. My best friend Google vertelt me dat dit pad 7 kilometer is. Hmmm... voor vandaag vind ik deze te kort, zeker als je bedenkt dat het eerdergenoemde Beekweidenpad 16 kilometer is. Ik kijk nog even verder op mijn telefoon en zie dat de start van het Avervoorderpad 8 minuten verderop rijden is. Ik besluit hierheen te gaan rijden, zeker als ik ontdek dat de route 13 kilomete

Trapkast annex computerkast

Een echte kast is het natuurlijk niet, de ruimte die nu eindelijk klaar is. Voorheen was het een provisiekast, zo'n kast onder de trap die je veel ziet in (nieuwbouw)huizen. Toen we hier in 2000 heen verhuisden, zag ik al dat zo'n kast goed te gebruiken is om je computer neer te zetten en je administratie bij te houden. Al die tijd heeft de computer hier goed dienst gedaan, maar ik was de kleur op de gestuukte muur een beetje zat. Ik wilde wat anders. En laat deze ruimte nu een ware metamorfose hebben ondergaan! Kijken jullie even mee? Tijdens de donkere uurtjes... Over de Charles Eames stoel ligt een heerlijk warm schapenvacht... Een mooie bureaulamp van Ikea doet nu dienst als wandlamp. De zware steen die in de voet van de lamp zat hebben we verwijderd. Daarna de snoer korter geknipt en in de voet verwerkt, waarna Marcel gaten in de voet geboord heeft, zodat de lamp simpel op te hangen was. Zeg nou zelf, zo'n aparte lamp zie je toch nergens? En het leuke is:

Stoer met een vleugje romantiek

Wat heb ik lang plezier gehad van de witte druifjes in cappuccino-kopjes  (klik) Gewoon, door geen water te geven, lekker tegendraads!  Op een gegeven moment gingen ze hangen en werd het tijd om deze bolletjes in de tuin te zetten. Volgend voorjaar hoop ik ze weer terug te zien, buiten! Zaterdag ben ik naar de plaatselijke bloemist gegaan waar ik op zoek was naar kleine hyacintbolletjes, het liefst in wit.  In gedachten zag ik dit al voor me: ik zou met witte saus originele terracottapotjes beschilderen en deze één voor één vullen met een enkel hyacintbolletje.  De potjes zou ik drie-op-een-rij op de salontafel zetten. En dat is gelukt, toch miste ik wat... ... een stoer accent met een vleugje romantiek. Dat werd een stuk oud hout.  Voor de romantiek ging ik naar zolder en vond ik een schattig nostalgisch kaartje dat ik laatst bij een bestelling bij Fort Lapin erbij kreeg. Jute touw door het kaartje en om één van de potjes wikkelen en ik geniet als ik op de bank m'n boek a