Doorgaan naar hoofdcontent

Beetje voorjaar in huis

Ondanks de winterse omstandigheden, die haast Syberisch aanvoelen, maken we het binnen lekker knus en warm.
Vloerverwarming op bijna de hoogste stand en hier en daar een simpel voorjaarshoekje.


Toch kwamen er vandaag wat zonnestraaltjes de woonkamer binnen...
Het geeft me dan gelijk een heus lente-gevoel!



Op een mooi zinken dienblad, vorig jaar overgenomen van mijn vriendin, staan nog wat kaarsen van afgelopen Kerst.




Dit schattige nestje met eitjes vond ik vorige week bij de Action.
Vind ze wel leuk matchen bij het vaasje met, inmiddels gedroogd, gipskruid.


Ik wens jullie nog een heel fijn weekend!
En laten we met z'n allen duimen dat de temperatuur eens éindelijk omhoog gaat!


Reacties

  1. Leuk om weer te kunnen kijken en lezen op je blog, met een mooi huis en leuke ideeen, en een mooi mens met eigen stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is het ook koud ;-), we verlangen massaal naar de lente. Vanmorgen dus weer bollen meegenomen bij de boodschappen, om toch een beetje voorjaar in huis te halen. Mooi, je zinken dienblad...dat nestje met eitjes staat hier ook, nu op nog geen 30 cm bij me vandaan.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat een bofferd ben jij zeg,jij hebt zonnestraaltjes gehad..
    Hier niks hoor ondanks dat we zo dichtbij elkaar wonen...
    Het ziet er weer super uit...eenvoud kan super mooi zijn..
    Een heel fijn weekend meis,
    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou hier geen zon gezien....
    Brr, het idd syberisch.

    Fijn weekend
    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook een paar stralen zon....vang ze allemaal ;)
    Stuk voor stuk......de wereld ziet er gelijk wat vrolijker uit....
    Heerlijk zo de zon door je kamer......prachtige eitjes.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dienblad en prachtig gedecoreerd. Wat heb je toch een geweldig huis en vooral inrichting, ben nog steeds jaloers op je rust en ruimte!

    Hier de hele dag zon gehad maar wel erg koud. Meiden hadden een bon op school gekregen voor een gratis ijsje bij de -12 en de gevoelstemperatuur was -13, haha! Maar zoals de meiden zeggen:"het is altijd weer voor een ijsje", nou zij liever dan ik, ik asocieer ijs met lente/zomer en de zon hoor.

    Fijn weekend, groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het voelt inderdaad Siberisch aan, maar we maken het in huis gezellig en warm!

    Fijn weekend!
    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Marjolijn,

    Wat een leuke blog heb je zeg!!
    Ik ga je graag volgen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier gelukkig ook zon, maar wel Siberisch buiten, zoals Lia het noemt ;)
    Die kaarsen heb je al staan vanaf de kerst?? Bij ons gaan er elke paar weken een stel volledig op!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het word alleen maar kouder volgens mij....brrrr...fijne zondag liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat het bij jou, in het huis zonder frutsels en gedoe, dan met één dingetje toch opeens beetje lente wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marjolijn,
    Wat leuk, dat dienblad op je tafel met die mooie kaarsen erop. En het vaasje met gipskruid is zo lief, zeker samen met het minimandje met eitjes... Mijn schaapjes komen inderdaad bij Action vandaan en ook wat doosjes met kwarteleitjes, dus ik kon er heerlijk mee decoreren...
    We hebben geen keus hè, we moeten het binnen wel warm en lente-achtig maken, want buiten is het nog winter hoor. Brr wat koud.
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Genieten van de zon, maar dan wel achter glas ;) Het ideale weer om het binnen gezellig te maken en te genieten van de warme kachel...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog steeds is het koud ook al komt het zonnetje er door ...prachtige sfeer foto's genoten van je post wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Marjolijn, ik heb ook net als jij heel veel zin in de lente.
    Twee duimen doen met je mee, mooie foto's van je hoekje met dat blad.
    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh ik zie dat jij ook lang niks meer op je blog hebt geplaatst. Voor mij was het ook al lang geleden..
    Maar op je reactie terug te komen, het is geen hondsdraf. Dit is een mooi plantje, het woekert wel, maar heel eenvoudig uit de tuin te krijgen. Vandaar dat ik het ook laat steen, kan zo van die prachtige bloemetjes genieten..

    Ik wens je een fijne dag
    warme groet,
    Patricia


    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marjolijn,

    Via, via kom ik op jouw leuke blog tegen. Ik ga je graag volgen!

    Groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi interieur! Welke kleur zit op de muur? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie hebt achtergelaten, dank je wel!

Tot de volgende keer!

Populaire posts van deze blog

Een wandeling alleen, maar niet eenzaam...

  Afgelopen vrijdag ben ik weer eens alleen gaan wandelen. Dit keer ga ik voor klompenpad Beekweidenpad in Voorst. Navigatie aan in de auto, en al rijdend kom ik uiteindelijk in de buurt van Apeldoorn aan. Al gauw wordt het me duidelijk: ik ben verkeerd genavigeerd. Google Maps op mijn telefoon is wat duidelijker: ik moet nog ruim 20 minuten rijden voordat ik op de plaats van bestemming ben. Verdorie, wat nu? Ik rij een stukje terug, tuur vanuit mijn ooghoeken en zie het welbekende klompenpaden-bordje! Ik stap uit en de kleine lettertjes op het bordje vertellen me dat dit om het Woldermarkerpad gaat. Nooit van gehoord. My best friend Google vertelt me dat dit pad 7 kilometer is. Hmmm... voor vandaag vind ik deze te kort, zeker als je bedenkt dat het eerdergenoemde Beekweidenpad 16 kilometer is. Ik kijk nog even verder op mijn telefoon en zie dat de start van het Avervoorderpad 8 minuten verderop rijden is. Ik besluit hierheen te gaan rijden, zeker als ik ontdek dat de route 13 kilomete

Trapkast annex computerkast

Een echte kast is het natuurlijk niet, de ruimte die nu eindelijk klaar is. Voorheen was het een provisiekast, zo'n kast onder de trap die je veel ziet in (nieuwbouw)huizen. Toen we hier in 2000 heen verhuisden, zag ik al dat zo'n kast goed te gebruiken is om je computer neer te zetten en je administratie bij te houden. Al die tijd heeft de computer hier goed dienst gedaan, maar ik was de kleur op de gestuukte muur een beetje zat. Ik wilde wat anders. En laat deze ruimte nu een ware metamorfose hebben ondergaan! Kijken jullie even mee? Tijdens de donkere uurtjes... Over de Charles Eames stoel ligt een heerlijk warm schapenvacht... Een mooie bureaulamp van Ikea doet nu dienst als wandlamp. De zware steen die in de voet van de lamp zat hebben we verwijderd. Daarna de snoer korter geknipt en in de voet verwerkt, waarna Marcel gaten in de voet geboord heeft, zodat de lamp simpel op te hangen was. Zeg nou zelf, zo'n aparte lamp zie je toch nergens? En het leuke is:

Stoer met een vleugje romantiek

Wat heb ik lang plezier gehad van de witte druifjes in cappuccino-kopjes  (klik) Gewoon, door geen water te geven, lekker tegendraads!  Op een gegeven moment gingen ze hangen en werd het tijd om deze bolletjes in de tuin te zetten. Volgend voorjaar hoop ik ze weer terug te zien, buiten! Zaterdag ben ik naar de plaatselijke bloemist gegaan waar ik op zoek was naar kleine hyacintbolletjes, het liefst in wit.  In gedachten zag ik dit al voor me: ik zou met witte saus originele terracottapotjes beschilderen en deze één voor één vullen met een enkel hyacintbolletje.  De potjes zou ik drie-op-een-rij op de salontafel zetten. En dat is gelukt, toch miste ik wat... ... een stoer accent met een vleugje romantiek. Dat werd een stuk oud hout.  Voor de romantiek ging ik naar zolder en vond ik een schattig nostalgisch kaartje dat ik laatst bij een bestelling bij Fort Lapin erbij kreeg. Jute touw door het kaartje en om één van de potjes wikkelen en ik geniet als ik op de bank m'n boek a