Doorgaan naar hoofdcontent

Zondag in november

Wat start deze zondag toch grijs en mistig...
Ik heb vanmorgen maar even de tijd genomen om een nieuw styling-hoekje te maken.
Vrijdag viel de nieuwe VT-wonen in de bus en ik raakte geïnspireerd door een artikel waarin HEMA-produkten werden gepromoot.
Mijn oog viel direct op de glazen flesjes, dus ik fietste gisterochtend meteen naar de HEMA.


Het zijn eigenlijk bloemenvaasjes, maar je kan er natuurlijk ook andere dingen mee doen.
Zo fungeren ze nu als kandelaars.
Een 'kandelaar' heb ik vrij gehouden voor een rietstengel dat ik vanmorgen geplukt heb.
Deze past perfect in het novembersfeertje.


De 'lijst' die je achter de flesjes ziet, zet ik even tussen haakjes, want eigenlijk is het geen lijst.
Tijdens een opruimactie op het laboratorium twee weken geleden, zou deze eigenlijk weggegooid worden, maar een collega kwam bij mij langs om te vragen of deze weg moest of bewaard moest blijven. 
Nou, je raadt 't al!
Deze lijst was een omlijsting van een verwarmd zandbad dat we gebruiken om monsters voor te behandelen.
Dus ja... eigenlijk is het wel een lijst!


De kleur van de kastanjes passen perfect bij de bruine... ja... lijst... en de notenhouten armleggers van de stoelen.


Zo de kaarsen aansteken, de VT-wonen lezen terwijl de kinderen lekker met hun nieuwe speelgoed spelen dat ze vanmorgen in hun schoentjes vonden.

Welkom Sinterklaas!

Welkom heerlijke zondag in november!

Reacties

  1. Wat een mooie vaasjes !!...en wat een mooie grote foto's !!!...fijne zondag !!...liefs van mij...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat glas is mooi in al zijn eenvoud, wat materiaal uit de natuur erbij en meer is niet nodig om er een charmant tafereel van te maken. Helemaal geslaagd!
    Beste groetjes, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er erg sfeerfvol uit leuk hoor al die flesjes bij elkaar. En die riet pluim prachtig.
    Zonnige zondag,

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie flesjes, leuk gedaan ook met de kaarsen er in! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie sfeerplaatjes zeg!Geweldig die flesjes..Geniet van een heerlijke zondag!

    Lieve Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :)) Ik zou bijna denken dat je stiekem bij onze fotocursus was..diagonaal fotograferen kwam aan bod :))
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke flesjes zijn dat! ik denk dat ik van de week ook maar even een bezoekje aan de hema breng als ik me wat fitter voel..
    heerlijke sfeerfoto's heb je gemaakt! geniet van deze heerlijke zondag,

    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig en sfeervol hoekje!

    Geniet van je zondag, wij zijn net weer thuis van Sint & Pieten! Koud....!!! Brrr....

    Liefs, Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk sfeerhoekje heb je gecreëerd.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk als je even snel op de fiets naar de HEMA kunt. Je hebt er een leuk hoekje van gemaakt. En die flesjes kun je voor zoveel dingen gebruiken.

    Fijne dag verder
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig hé, z'on sfeerhoekje maken.
    Ik liep vanaochtend vroeg al over de rommelmarkt te struinen, superleuke spullen gescoord, dus ik ben ook de hele middag aan het schuiven en stylen geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk hè die flesjes, was met een vriendin in de stad en stonden allebei te twijfelen om ze wel / niet mee te nemen en het is dat ik nu even geen 'hoekje' voor ze heb, maar als ik dat bij jou zo zie ... leuk!! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op de fiets naar de Hema...wat stoer hihi! En je flesjes ook, ik vind het erg leuk combineren allemaal en het past ook helemaal in jouw stijl!

    Ik wens je een fijne week! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi flesjes en helemaal leuk met je kaarsen erin. Glas straalt zoveel rust uit, vind het altijd erg mooi een aantal bij elkaar.
    Prachtige combi!

    Warme groet (zittend voor de houtkachel..)

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb vanmiddag even een deel van de nieuwe VT wonen gelezen en ik vond de reportage met Hema spullen ook zo leuk. Inspiratie krijgen en dan gelijk naar de Hema fietsen..dat vinden Vt wonen & Hema waarschijnlijk ook leuk!
    Mooie combi met de lijst uit het laboratorium en de natuurlijke materialen.
    Geniet maar van de gezellige sinterklaas-tijd met de kinderen!
    Groetjes van Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is weer leuk he,de VTwonen! Ik kan er iedere maand weer van genieten. Ik had de vaasjes al gezien bij de HEMA maar wonder boven wonder heb ik de verleiding tot op heden kunnen weerstaan....
    groetjes, Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi die flesjes, ik heb ze ook gezien bij de Hema. Leuk zo met de kaarsjes.
    Je heb er een mooi sfeerhoekje van gemaakt en hopelijk is bij jullie de zon ook nog even gaan schijnen, hier scheen hij vanmorgen vroeg al.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi geheel en de hema heeft zoveel leuke spulletjes de laatste tijd! lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Glaswerk blijft toch mooi en tijdloos, leuk gedaan met de kaarsen! Je hebt er een sfeervol hoekje van gemaakt. Hier is het nu ook nog mistig, maar ik straks nog even de zon te zien...

    Fijne dag. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een sfeervol hoekje zo!
    Leuk idee om de flesjes zo te stylen.....
    Een fijne nieuwe week!

    Hartelijke groet,
    Harriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Marjolijn,
    Wat zijn ze leuk die flesjes. Ik had ze al zien staan in de winkel, maar zo met die kaarsen zijn ze nog leuker... En je ´lijst´ is ook prachtig. Heel fijn sfeerhoekje heb je nu weer erbij... Supermooi.
    Zulke rietpluimen vind ik ook zo mooi. Ze stonden bij bosjes op het terrein rond het huis waar ik werk, maar nu zijn ze ineens allemaal verdwenen... de sloten zijn uitgebaggerd... Hoe vind je die, en nu zijn al die prachtige pluimen weg... Zal wel nodig geweest zijn, maar toch....
    Ik wens je een heel fijne avond Marjolijn,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heerlijk sfeerhoekje heb je gemaakt ...geniet er lekker van ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi hoi, ik loop een beetje achter maar wat een leuke post. De flesje zijn super en de lijst ook zo zie je maar alles kan weer een bestemming krijgen.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. He marjolein, Ik liep mijn lijst met blogs die ik volg weer eens door en zo stuitte ik weer op die van jou. Ik zal jouw blog eens op de rechterbalk op mijn blog zetten want zo mis ik allemaal leuke posten van jou. Deze laatste is ook leuk hoor met die flesjes. Het is maar net waar je oog op valt en in de Hema hebben ze soms zulke leuke spulletjes~! Ik wens je alvast een fijn weekend.
    Wij gaan de goedheiligman morgen verwelkomen..
    Spannend hoor~!
    Groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie hebt achtergelaten, dank je wel!

Tot de volgende keer!

Populaire posts van deze blog

Een wandeling alleen, maar niet eenzaam...

  Afgelopen vrijdag ben ik weer eens alleen gaan wandelen. Dit keer ga ik voor klompenpad Beekweidenpad in Voorst. Navigatie aan in de auto, en al rijdend kom ik uiteindelijk in de buurt van Apeldoorn aan. Al gauw wordt het me duidelijk: ik ben verkeerd genavigeerd. Google Maps op mijn telefoon is wat duidelijker: ik moet nog ruim 20 minuten rijden voordat ik op de plaats van bestemming ben. Verdorie, wat nu? Ik rij een stukje terug, tuur vanuit mijn ooghoeken en zie het welbekende klompenpaden-bordje! Ik stap uit en de kleine lettertjes op het bordje vertellen me dat dit om het Woldermarkerpad gaat. Nooit van gehoord. My best friend Google vertelt me dat dit pad 7 kilometer is. Hmmm... voor vandaag vind ik deze te kort, zeker als je bedenkt dat het eerdergenoemde Beekweidenpad 16 kilometer is. Ik kijk nog even verder op mijn telefoon en zie dat de start van het Avervoorderpad 8 minuten verderop rijden is. Ik besluit hierheen te gaan rijden, zeker als ik ontdek dat de route 13 kilomete

Trapkast annex computerkast

Een echte kast is het natuurlijk niet, de ruimte die nu eindelijk klaar is. Voorheen was het een provisiekast, zo'n kast onder de trap die je veel ziet in (nieuwbouw)huizen. Toen we hier in 2000 heen verhuisden, zag ik al dat zo'n kast goed te gebruiken is om je computer neer te zetten en je administratie bij te houden. Al die tijd heeft de computer hier goed dienst gedaan, maar ik was de kleur op de gestuukte muur een beetje zat. Ik wilde wat anders. En laat deze ruimte nu een ware metamorfose hebben ondergaan! Kijken jullie even mee? Tijdens de donkere uurtjes... Over de Charles Eames stoel ligt een heerlijk warm schapenvacht... Een mooie bureaulamp van Ikea doet nu dienst als wandlamp. De zware steen die in de voet van de lamp zat hebben we verwijderd. Daarna de snoer korter geknipt en in de voet verwerkt, waarna Marcel gaten in de voet geboord heeft, zodat de lamp simpel op te hangen was. Zeg nou zelf, zo'n aparte lamp zie je toch nergens? En het leuke is:

Stoer met een vleugje romantiek

Wat heb ik lang plezier gehad van de witte druifjes in cappuccino-kopjes  (klik) Gewoon, door geen water te geven, lekker tegendraads!  Op een gegeven moment gingen ze hangen en werd het tijd om deze bolletjes in de tuin te zetten. Volgend voorjaar hoop ik ze weer terug te zien, buiten! Zaterdag ben ik naar de plaatselijke bloemist gegaan waar ik op zoek was naar kleine hyacintbolletjes, het liefst in wit.  In gedachten zag ik dit al voor me: ik zou met witte saus originele terracottapotjes beschilderen en deze één voor één vullen met een enkel hyacintbolletje.  De potjes zou ik drie-op-een-rij op de salontafel zetten. En dat is gelukt, toch miste ik wat... ... een stoer accent met een vleugje romantiek. Dat werd een stuk oud hout.  Voor de romantiek ging ik naar zolder en vond ik een schattig nostalgisch kaartje dat ik laatst bij een bestelling bij Fort Lapin erbij kreeg. Jute touw door het kaartje en om één van de potjes wikkelen en ik geniet als ik op de bank m'n boek a