Doorgaan naar hoofdcontent

Kerst-tafel met zoutzuur

 De eettafel mag er aan geloven, deze is ook in een kerst-sfeertje gebracht...


Enkele larix-takken met z'n appeltjes eraan zijn al heel decoratief van zichzelf, maar heb toch wat kersthangers eraan gehangen.
De afgelopen weken heb ik veel mazzel gehad, bij Kirsten van het leuke blog Het Raadhuis 1890 (klik), in samenwerking met Liza van Rozijntjes.nl (klik), had ik weer een giveaway gewonnen.
Mooie handgemaakte sterren lagen er vorige week in mijn brievenbus en één van de sterren mag hangen aan een tak.


Ook dit schattige kerstmannetje mag erbij.
Twee jaar terug hing hij nog braaf aan mijn favoriete lijst (klik).


Al die details, bijzonder fotogeniek, dat mannetje!




Deze kerstbal is wat minder bijzonder, omdat deze 'gewoon' van plastic is, maar de ijssterretjes erop van glitter, maakt het toch wel interessant om er tussen te hangen.


Een detail van een heuse zoutzuur-vat.
De meesten van jullie weten wel dat ik op een milieulaboratorium werk, dat betekent dus ook dat ik met gevaarlijke stoffen werk, waaronder zoutzuur.
Sinds kort hebben we een andere fabrikant dat o.a. zoutzuur aan ons levert.
En dat is mooi, want lege vaten kunnen hergebruikt worden, waaronder als een stoere vaas.


Is toch een mooi object?
Het matcht super met de lampen boven de eettafel en de overbekende armeluis-waxinelichtjes.

Reacties

  1. Hoi Marjolijn,
    Wat staat dat mooi zeg! De takken zijn inderdaad van zichzelf al heel erg leuk, en met die hangers er aan is het helemaal af. Wat een schattig kerstmannetje...
    Ik wist niet wat voor werk je doet, maar je hebt er wel een heel leuke vaas aan over gehouden, heerlijk stoer....
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het echt geweldig stoer ook !!!..liefs fijn weekend van mij !!..x !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fantastische combi, heel erg sfeervol. Je boom uit de vorige post vind ik ook super, gaat op mijn lijstje voor volgend jaar! Fijn weekend en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige decoraties weer. Zo'n "nieuwe" vaas ook, hoe kom je erop!
    De "kerstboom" vind ik ook erg leuk maar hier willen de kids toch wel graag een "echte".

    Fijn weekend, Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht al waar gaat dit naartoe toen ik de titel van de post las.
    Maar dit is echt heel leuk bedacht Marjolijn, en heel passend bij jou.

    Hele fijne feestdagen
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gestyled!!
    Het zoutzuurvat staat geweldig op je tafel in combinatie met die tak!

    Fijne kerstdagen gewenst
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht even dat je je tafel met zoutzuur had bewerkt, maar gelukkig laat je dat spul gewoon op het lab. Het vat staat heel mooi op de tafel, je hebt het ook sfeervol aangekleed.

    Fijn weekend, Marjolijn! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, heel speciaal! Dit heeft niemand en dat maakt het zo uniek! Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ging niet helemaal goed... ik wou zeggen, heel speciaal en zoietsheeft niemand, vind het goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die kan is idd supersterk!
    Staat mooi bij je andere spulletjes!
    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik dacht al, hoe kom je aan zo'n mooi vat! Nog nooit ergens gezien. Maar het is wel een plaatje en helemaal zoals je op de laatste foto laat zien. Mooi met de takken erin.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is wel een heel mooi vat, inderdaad prachtig om een tweede leven te geven! Bij elkaar vormt het een sfeervol,maar toch ook wel weer stoer geheel.

    Fijn weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Soms wekt de titel een idee op maar komt er een ander verhaal. Zo'n vat is echt super en past weer zo goed bij jou in huis, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie stoere pot!!! gecombineerd met die tak, heel erg leuk. Ik wens je hele fijne dagen en een goed 2014!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die onderste foto kan zo in een woontijdschrift , heel erg mooi hoor !

    Gefeliciteerd met je man, ik las het ergens ;-)
    En alvast een fijne verjaardag voor een van je zoon gewenst
    aanstaande dinsdag .

    Verder hele gezellige feestdagen gewenst !
    lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is nog eens iets bijzonders en lekker anders dan anders.
    Erg leuk en mooi versierd.
    Hele fijne dag.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kerstversiering, vooral de kerstman.

    De zoutzuurvat heb je prachtig gedecoreerd met de Lariks takken, heel bijzonder.

    Fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig vat, wat staat dat ook goed met die tak er in! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk sterretje! Staat er goed bij. Het vat ziet er ook super uit met de tak er zo in. Simpel maar stoer.
    -X- Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn fantasie ging al steigeren.. zoutzuur op de eettafel?? Maar gelukkig, je doet geen rare dingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterend zo, het matcht echt heel goed samen! Zelf heb ik ook mooie decoratie materiaal aangeschaft voor tafelstyling bij de Heeren Willems, ben er zo blij mee! Kan nu al niet wachten tot het kerst is!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie hebt achtergelaten, dank je wel!

Tot de volgende keer!

Populaire posts van deze blog

Een wandeling alleen, maar niet eenzaam...

  Afgelopen vrijdag ben ik weer eens alleen gaan wandelen. Dit keer ga ik voor klompenpad Beekweidenpad in Voorst. Navigatie aan in de auto, en al rijdend kom ik uiteindelijk in de buurt van Apeldoorn aan. Al gauw wordt het me duidelijk: ik ben verkeerd genavigeerd. Google Maps op mijn telefoon is wat duidelijker: ik moet nog ruim 20 minuten rijden voordat ik op de plaats van bestemming ben. Verdorie, wat nu? Ik rij een stukje terug, tuur vanuit mijn ooghoeken en zie het welbekende klompenpaden-bordje! Ik stap uit en de kleine lettertjes op het bordje vertellen me dat dit om het Woldermarkerpad gaat. Nooit van gehoord. My best friend Google vertelt me dat dit pad 7 kilometer is. Hmmm... voor vandaag vind ik deze te kort, zeker als je bedenkt dat het eerdergenoemde Beekweidenpad 16 kilometer is. Ik kijk nog even verder op mijn telefoon en zie dat de start van het Avervoorderpad 8 minuten verderop rijden is. Ik besluit hierheen te gaan rijden, zeker als ik ontdek dat de route 13 kilomete

Trapkast annex computerkast

Een echte kast is het natuurlijk niet, de ruimte die nu eindelijk klaar is. Voorheen was het een provisiekast, zo'n kast onder de trap die je veel ziet in (nieuwbouw)huizen. Toen we hier in 2000 heen verhuisden, zag ik al dat zo'n kast goed te gebruiken is om je computer neer te zetten en je administratie bij te houden. Al die tijd heeft de computer hier goed dienst gedaan, maar ik was de kleur op de gestuukte muur een beetje zat. Ik wilde wat anders. En laat deze ruimte nu een ware metamorfose hebben ondergaan! Kijken jullie even mee? Tijdens de donkere uurtjes... Over de Charles Eames stoel ligt een heerlijk warm schapenvacht... Een mooie bureaulamp van Ikea doet nu dienst als wandlamp. De zware steen die in de voet van de lamp zat hebben we verwijderd. Daarna de snoer korter geknipt en in de voet verwerkt, waarna Marcel gaten in de voet geboord heeft, zodat de lamp simpel op te hangen was. Zeg nou zelf, zo'n aparte lamp zie je toch nergens? En het leuke is:

Stoer met een vleugje romantiek

Wat heb ik lang plezier gehad van de witte druifjes in cappuccino-kopjes  (klik) Gewoon, door geen water te geven, lekker tegendraads!  Op een gegeven moment gingen ze hangen en werd het tijd om deze bolletjes in de tuin te zetten. Volgend voorjaar hoop ik ze weer terug te zien, buiten! Zaterdag ben ik naar de plaatselijke bloemist gegaan waar ik op zoek was naar kleine hyacintbolletjes, het liefst in wit.  In gedachten zag ik dit al voor me: ik zou met witte saus originele terracottapotjes beschilderen en deze één voor één vullen met een enkel hyacintbolletje.  De potjes zou ik drie-op-een-rij op de salontafel zetten. En dat is gelukt, toch miste ik wat... ... een stoer accent met een vleugje romantiek. Dat werd een stuk oud hout.  Voor de romantiek ging ik naar zolder en vond ik een schattig nostalgisch kaartje dat ik laatst bij een bestelling bij Fort Lapin erbij kreeg. Jute touw door het kaartje en om één van de potjes wikkelen en ik geniet als ik op de bank m'n boek a